10 Şubat 2013 Pazar

ÖLÜMDEN ÖNCE HİÇBİR ŞEY SON DEĞİL...

yeniden başlamak


Sezen söylüyor "Vay yine mi keder, ama artık yeter..." ailemi kaybedeli üç ay oldu. Hatırlamak istemediğim o feci kazada; bir kardeşimi, annemi, babamı ve sağ elimde ki bir parmağımı kaybettim. Ailemin yokluğunu fark ettiğim anda nasıl bir karanlık çökmüştü bedenime, varlığın ne olduğunu unuttuğum ne büyük bir yokluğun içine düşmüştüm..

Öyle ki; kaybolmak neymiş öğreten bir karanlıktı, çıplak bedenime giydiğim. Öyle bir sessizlik ki, kulaklarımı sağır eden.


Hastahane de, benim için değerli ne kaldı derken; nişan yüzüğümün olduğu parmağıma baktım, artık yerinde olmayan parmağıma. Yüzük duruyor ama yanımda ki konsolun üzerinde, karşımda o yüzüğü bana veren adam.

Gözleri yaşlı, avuçlarının arasına almış elimi. O an gözlerimi araladığım hayata aynı anda yummak istedim gözlerimi. Doktorun sesini duydum bir yılan tıslaması kadar sessiz ve itici. "Kendine geliyor, artık riskli dönem bitmiştir." dedi ve odayı terk etti.

Yaşlı gözlerin sahibi o adamın dolgun dudaklarından iki kelime dökülüverdi. "Hoş geldin" Gülümsemek istedim ama dudağımın kenarına atılan dikişlerin acısı, buna izin vermedi. Kapıda bir kadın gördüm, genç güzel bir kadın, suratında sonsuz bir memnuniyetsizlik, bırakın da gidelim artık der gibi.

Gözlerimle kapıyı işaret ettiğimde, Mine diye girilen cümlenin devamına, kulaklarım isyan etti.

-Mine kapıdaki kadın benim sevgilim, şu an bizim çocuğumuza hamile. Onu bırakamam. Üzgünüm bu ilişki bizim nişandan bir ay önce başladı. Engel olamadığım, karşı konulamaz bir çekimle. Biliyorsun ben sorumluluk sahibi biriyim, onu bize ait bir bebekle yalnız bırakamam. Ona bunu yapamam.

Allah'ım sanki bugün hava ne kadar güneşli der gibi, kolayca söyledi bunları..

-Ona bunu yapamazsın öyle mi, sorumluluk sahibisin öyle mi? Ya sen DELİRDİN Mİİİİİ!!!! Seninle nişanlanmadan önce diyorsun, bütün bunları ben her şeyimi kaybetmişken diyorsun, sen ne dediğinin BİLİYOR MUSUUUUNNN!!!!

Git DEFOL!!! git, sen hiçbir şey değilsin, sen hayatıma giren en büyük HATASIN... Atlatacağım bütün bunları atlatacağım, güçleneceğim, yanlışlarımdan ders çıkaracağım, bir daha senin gibi birini hayatıma sokmayacağım...DEFOOOOLLL!!!!!

Bu acıyla ancak ölünebilir, yaşanamazdı ve ben o kadar güçlü değildim ama her şeye rağmen denemeliydim, kafamı kapıdan çıkarmam çok uzun zaman aldı. İlk sokağa çıktığımda herkes yaralarıma ve artık ben de olmayan parmağıma bakıyor gibi geliyordu ama ben inadına her gün başımı biraz daha yukarı kaldırarak yürüyordum.

Bildiğim tüm kişisel gelişim kurslarına yazıldım, her eğitimden sonra biraz daha kolay geldi yaşamak bana. Eskiden on parmak kullanırdım ama şimdi dokuz parmağımla da aynılarını yapabiliyorum. Daha azla, aynı işleri yapabiliyordum. Bir süre sonra anladım ki hayatımdan gidenler zaten bana hiçbir zaman ait olmamışlar.

Şimdi yine aynı şarkı. Sezen diyor ki "Vay yine mi keder ama artık yeter" Evet Sezen'im yine keder ama belki de daha da güçlenmemiz için yaşanır olmuş kederler.

Ayaklarım sağlam basıyor yere, bedenim dik. Tüm eksikliklerimle beni sevenlerle başladığım yeni hayatımda, Tanrı'ya sığınmış ben, artık biliyorum; ÖLÜMDEN ÖNCE HİÇBİR ŞEY SON DEĞİL...

pehito

14 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim...
      Hoş geldin :)

      Sil
  2. Çok etkilendim! İçim cız ediyor halen. Ama bir de güç hissediyor gibiyim, sanırım bu iyi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) öncelikle hoş geldin diyorum ve Güçlü hissetmene sevindim...
      Sevgiyle kal.... :))

      Sil
  3. duygusal karışıklığın da verdiği etkiyle yazın birleşince gözlerden yaşlar aktı. :) kolay kolay ağlamam ben ne güzel yazmışsın öyle .)

    YanıtlaSil
  4. Burcucum

    Neyin var, bak üzüldüm şimdi. Neden ağladın, oooff :(

    Ben çok teşekkür ederim beğeniyor olman mutluluk verici
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzülmee. :) Bir an kötü oldum neden bilmiyorum da ama yazın da etkiledi çok güzel yazmışsın cidden :) Bakma bana bugün böyleyim ben düzelirim yarına bir şeyim kalmaz :)

      Sil
    2. Burcucum

      Güzel yazdın diyorsun ya, öyleyse ne mutlu bana :)

      Dzeleceğine eminim, sen mutlu ve enerjik bir kızsın. Arada da böyle olur, insanız neticede :))

      Sevgilerimle

      Sil
  5. belki sessizliğimi satın alırım yazılarınızla tanışmaya başladığım bu günde , hepsi birbirinde güzel ,
    ihtiyacım var
    artık misafiriniz olmaya geldim , başım gözüm üstüne :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufuk ufuk

      Yorumunuzu gözden kaçırmışım, beğeniniz için teşekkür ediyorum.
      :)

      Sil
  6. Dogdugumuz andan itibaren hayatimizda tek gercek varsa o da birgün ölecek olmamizdir...Dogumla ölüm arasinda ki zamanda yasadiklarimiz ise belirsizdir,belirsiz oldugu icinde bazen keder bazen de sevinc getirir....
    Aci ama gercekci bir yazi olmus,sevgiyle ve dostca kalin....Ben de beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız

      Çok teşekkür ederim, güzel yorumun için ve tabi ki gelirim :)

      Sil