20 Temmuz 2014 Pazar

AĞAÇ DEDİĞİN NE Kİ!



Ruhumu esir alan bedenim bırak onu aldığın yere. Bedensel zevklerine esir etme. Yeter artık, senin hayat dediğin şeyden çok farklı benim gördüklerim. Orgazm olmak, yemek yemek, içmek değil ki sadece hayat. Her zevk diye peşinden gittiğinden çok farklı benim istediklerim ve senin görmezden geldiklerin.

Bir araziye bakıp "üzerine ne güzel binalar inşaa edilir, ne de güzel paralar kazanılır" değil benim gördüklerim. Denesene bu gün, uzat elini boşluğa sonra uzan ruhuna dokun ilk kez, o da olmadı bir kez. Uzat elini, hadi dene be adam

&.

Ah neler geçiyor içimden bu gece böyle. Gece gece oturmuş, ne saçma şeylerin mücadelesini veriyorum. Hem de kiminle. Ben ki toplantılarda en kurt adamların altından girip üzerinden çıkan ben, ben ki olmazları olduran ben, ben işte. Peki nedir bana musallat olan bu iç ses. Vicdan mı bu, ne ki? İki kişi miyim ben? Annemi babamı duymayan, "çıkarım varsa onları bile tanımam" diyen benim iç sesim mi, bu duyduğum.

Ne istiyorum ki ben, ne istiyorsun ruhum bedenimden? Yıllarca anlaşıp gitmedik mi, gelmişim 50 yaşıma neler oluyor? Ayak mezara yaklaşınca mı başlıyor böyle sorgular, neyin nesi?

&

Sus be adam, sus! Bir kez olsun dinle içinden geçenleri. Bak haklısın şu ormanı yakar imara açtırırsan, üç beş gecekonduyu içinde oturanların tepesine yıkarsan çok kazanırsın hem de çok. Ama bir daha; arkana ormanı, karşına denizi alıp bu bankta oturamaz, kendine kalamazsın. Kötü değil ki kendine kalmak, içinden çıkarmak insan yanını hiç kötü değil. Sen izin verdikçe yayılırım içine, büyürüm. Bedenini sarar sarmalar "şimdi içime bir huzur doğdu" dediğin anı veririm sana. Dur be adam, bir bırak kendini. Farkında değil misin? Yirmi yıldır ilk kez hareket etti dudakların kulaklarına doğru. Hadi bırak kendini.

Önce sen nefes al, sonra ağaçlar alsın. Ormanın içinde yaşayan canlılar ve burada yürüyüşe çıkan insanlar soluklansın. Hadi bir kez para değil, insanlık kazansın! Ormanlar yok olmasın! Ağaçlar yağmuru çağırsın!

Sevgilerimle
pehito

32 yorum:

  1. ahhh! ahh! pehito
    deli oluyorum deli,3 ev 5 ev 6 dükkan! ne yapacaksın? bilmem ne marka viski ile kendimi uyuşturacağım,bilmem ne marka tişört ile komşumu şaşırtacağm!
    çok mülk çok para
    çok para çok güç!
    öyle mi?
    kime karşı güç?
    kendine mi?
    zavallı durum!
    ahhh pehito,ahhhh!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sabah senin yazdığın zamanları düşündüm,yazma ve okuma arzusu veriyordu bana dedim:)

      Sil
  2. Bu kez de beton yerine bir zeytin çekirdeği ekiver. Nefes alalım, ıslanalım..

    YanıtlaSil
  3. Bir kere yapınca aciz görür kendini.. Hep yapınca zalim görmez kendini..

    YanıtlaSil
  4. Ee bebeğim eee eee e :-) Bir masala, bir ninniye yaslanmadan da uykuya dalıp ya da öylesine dalıp hayaller kurabiliyor insan...

    YanıtlaSil
  5. Hayatımız için bu kadar önemli bir konu bundan daha güzel anlatılamazdı sanırım. Tv de yayınladıkları saçma sapan kamu spotları yerine böyle bilinçlendiren ve farkındalık yaratan şeyler yayınlasalar keşke. Çok güzel yazmışsın pehito :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.

    Ormanları çok severim ve onları gözüm gibi korurum. Bir orman yangını haber aldığım da evim yanmış kadar üzülürüm. Yeşile kıyanlardan nefret ederim. Yugoslavya, Avusturya ve Almanya ülkelerindeki orman alanlarını görmek nasip oldu. Bu ülkelerin ormanlık alanlarını hep imrenerek seyretmişimdir.

    Bir ağacın yetişme sürecinin insanın yetişme sürecinden farkı yoktur. Bu bağlamda bir ağaç bir insan diyebiliriz.

    Olayı çok güzel anlatmışsınız, kaleminize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  7. Doğa bizden ağır bir şekilde intikamını alacaktır.Yakındır o günler :( Pehim senin senin sesin pek çıkmıyor sanki bu aralar. Nörün :)

    YanıtlaSil
  8. sen ve yazıların ah bilinç ah duyarlılık ne güzel insansın sen

    YanıtlaSil
  9. Muthis deginmissin pehitom muthis !! Ah nasil icim yaniyor bnmde o ormanlar tek zenginligimiz herkesin ortak tek zenginligi

    YanıtlaSil
  10. müthiş !

    cansetabay.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. pehitocuğum epeydir yeni yazı yazmamışsın, üç hafta öncesinde de ben - biliyorsundur sanırım- bloğuma küstüğüm dönemdi o yüzden bu son yazılarını okuyamamışım. Harika eline sağlık.
    Canım paraya tapan insan ruhunu şeytana satmıştır ağaç, mağaç ne desen boş. Kızılderililer ne demişti son ağaç da yandığında, son su damlası da zehirlendiğinde (tam aklımda değil) paraları yerler artık..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Çok kişiliklilik fazla konuşkanlık eder asıl kişiliği yok etmek istercesine hem de ve bırak için konuşsun ki zaten onu istesen de susturamazsın pe hito, o çok hınzırdır çünkü...

    Ormanlar da yok olmasın tabi, niye yok olsun ki onlar olmazsa bizler öleceğiz değil mi aman bendeki de kafa paradan daha ne önemli olabilir ki(?)

    YanıtlaSil
  13. Paranin golgesi, agac golgesinden daha mi serin?. Paranin sesi akan su sesinden daha mi guzel? Paranin goruntusu agaclarin renginden daha mi ic acici? degil, degil, degil.. Uc kurus ugruna mahvettik vatanimizi talan ettik.. Ahh ah, yarami destiniz, keske bu yara bulasici olsa, daha cok insanin ici acisa.. Keske...

    YanıtlaSil
  14. Zamanın durduğu yer burası mı?

    YanıtlaSil
  15. noldu yazılarım mı beğenilmiyor, artık hiç gelmiyorsun.

    YanıtlaSil
  16. Ne denebilir ki yazdıklarına.
    Anlamlı, içten, farkındalık gibi.
    Emeğine sağlık keşke duyarlı olsalar bu konuda.

    YanıtlaSil
  17. O adam şimdi en tepede oturuyor. İnsanlar bizim rahatsız olduğumuz bir çok şeyden memnun... :(

    YanıtlaSil
  18. Merhaba ,
    Güzel bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.. Benim bloguma da beklerim. Kocaman sevgilerimle..
    grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar.

    Paylaştıklarınızı okuyarak yorum yazma imkanım olmadığı için, blogger arkadaşlığımızın
    unutulmaması adına ayaküstü sizleri ziyaret ederek hal-hatır sormak istedim. İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    Recep Altun
    Değirmenden Mektup Var

    YanıtlaSil
  20. bir kızılderiliyim ben ormanını arayan/oku bu dumanın gökteki izini/ölü kentlerde yaşama artık ey kalbim

    YanıtlaSil
  21. Şu anda görmedin ama alkışladım seni , başka ne diyebilirim , pes be kadın !

    YanıtlaSil
  22. Canım çoook mutlu bir 2015 diliyorum :)

    YanıtlaSil
  23. keşke hala yazıyor olsan. okusak seni... özlettin kalemini...

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar.

    2014 yılının Ağustos ayından, 2015 yılının Nisan ayına kadar blog faaliyetimle birlikte internet hesabıma da son vermiştim. 8 Nisan 2015 tarihinden itibaren yeniden internetteyim ve blog yazmaya devam ediyorum. Ancak, sizden hiçbir ses gelmeyince sizin de benim gibi ara verdiğinizi düşünmekle birlikte izleyicilerim eklentisindeki profilinizden sayfanıza ulaştım ve baktım siz de 2014 yılının Temmuz ayında bu son postu yazdıktan sonra herhangi bir faaliyetinizin olmadığını gördüm. İnşAllah hayra vesile bir ara vermedir.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  25. Ah zavalli doga ana! Ah zavalli ic ses! ellerine saglik pehito her zaman ki gibi ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  26. Merhaba blogunuzu takibe aldim blogima beklerimm

    YanıtlaSil
  27. Sanki son Karadeniz ağaç sevdası için yazmışsın..yeniden paylaştım canım.Güncel sorunumuz başlı başına :)

    YanıtlaSil
  28. doğayı , yeşili sevmeyen beton kafalardan nefret ediyorum.. karadenizliyim ben, yeşil göremediğimiz yerde yaşayamayız biz.. tek ağaç dahi kıymetlidir bizim oralarda.. komşumuzun ağaçları evimizin manzarasını kapatıyordu yıllarca bunları kesin demedik, çürüdü kendiliğinden..

    YanıtlaSil
  29. Çok değişik bir yazı elinize sağlık :)

    YanıtlaSil