5 Aralık 2013 Perşembe

RUMİ'nin bildiği AŞK



Hristiyan bir aile'de dünyaya gelen, İtalyan ressam Fabio kanser olur. Kanser metastas yapmış tüm vücuduna yayılmıştır. Dünya'da geçirecek az zamanı kalan Fabio onu kalbindeki aşka yaklaştıran serüvenini, mektuplar halinde yaptığı yolculuklarda tanıştığı ve onunla aynı yoldan gittiğine inandığı Mathias'e yazmaya başlar.

Siz Kudüs'e doğru başlayan yolculuğunun Konya'ya doğru devam edişini ve oradan İstanbul'da sonlanışını ve bu yolculuğu esnasında Allah'a olan aşkının hangi evrelerden geçtiğini ve tasavvuf'u hayatına nasıl geçirdiğini yazdığı mektuplarla hiç sıkılmadan okuyacak, yüreğinize ulaşan ılık bir esintinin tadına varacaksınız.

Kitabı çok beğendim, tasavvufa ilgi duyan arkadaşlarımın da beğeneceğine eminim. Sevginin ve aşkın insanın ruhunu ve yolunu nasıl aydınlattığını okuduğum her bir satır, içimdeki yaşama hissini bir kat daha artırdı diyebilirim.

Yazar:
Serdar Özkan
Yayın evi:
ARTEMİS
Sayfa Sayısı:
193

Keyifli okumalar
pehito

15 yorum:

  1. Cok severim bu tarz kitaplari zira hayata aska umuta tutunmaya ihtiyac her zaman vardir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattan Payetler

      O zira'dan sonra ki cümlelerini çok sevdim.
      :)

      Sil
  2. duydum bu kitabı , bahsetti arkadaşlar ama inan pehitocum bu ara üstüste biriken 8-9 adet kitabıma odaklandım , hepsi o kadar güzelki ama onlar bitsin bunuda edinmeliyim biliyorum
    birde şu var :)
    o blogumdaki yorumun varya hani
    'kızını biliyordum diğerleri sürpriz oldu' demişsin ya işte onlar biz deiliz zaten , o bir adverotial reklam
    benim birtek kibele'm var , ondan başka çocuğu düşünemem asla , o kadar vurgunum yani :)
    birde canım arkadaşım o yorumları görünce çok etkilendim ya
    emeğine çok teşekkürler canım benim ve sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülay Demirbaş

      Bazen benim de okuyacaklarım birikiyor, acele etme okursun. Nasılsa seviyorsun kitap okumayı, önemli olan da bu zaten.
      :)
      Adı Kibele mi yoksa sen öyle mi seviyorsun onu, daha önce hiç duymamıştım. Çok farklı ve güzel.
      :)
      Ben de ellerinle yaptıklarını görünce çok etkilendim, çok beceriklisin.
      :)

      Sil
    2. :))
      yok yok adı Kibele , bereket tanrıçası yani
      bazen tepki alıyorum ama ülkemdeki antik kentlerin yarısından fazlasını gezerek ve araştırarak paganlar hakkında hayli bilgi edinmiş biri olarak tepkilere gülüp geçiyorum
      üstelik adı gibide güçlü ve bereketlidir kızım benim :)
      aa yaptıklarımı beyenmene çok sevindim , ne mutlu bana!
      öpüyorum canım sevgiler

      Sil
    3. Tulay Demirbas

      Onu dünyaya getiren sensin ve büyüten de, tabi ki istediğin ismi koyabilirsin. Üstelik melodisi çok güzel kulağa çok hoş geliyor, ben çok sevdim.
      Adıyla yaşasın.
      :)

      Sil
  3. Mevlana'yla ve Şems ile ilgili o kadar çok kitap okudum ki bi dönem... Bambaşka bir dünya o, bambaşka bir diyar... Güzeldir tasavvuf kitapları :)

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Tadında

      Ben de ilginç oluyor. Aşka gelip bir ara sadece bu tarz okuyorum ve maneviyatımın arttığını hissediyorum. Sonra ara verip tekrar okuyorum.
      Bana çok iyi geliyor bu tarz kitaplar, ruhum arınıyor.
      :)

      Sil
  4. Bir ara Tasavvufa feci takmıştım ben! Hala seviyorum tasavvufun aşk üzerine söylediklerini. Hatırladığım birini söyleyim ruhlar öbür dünyada birbilrerine söz verirler, bu dünya da birbirlerini bulmak için. O yüzden ruhlar yarımdır ne zaman kişi sevdiğine kavuşur o zaman ruhları tamamlanır. Kim bilir hala evli olupta ruhları yarım olan kayıp yarı ruhunu bulamayan insanlarla dolu. Bir de tasavvufta beşeri aşk geçicidir bu yaaşdığımız aşk Allah aşkına götürür bizi. Birde ölümü yeniden doğum olarak görürler. Dünya annenin rahminidr ve ölüm doğmaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim

      Yazdıkların tek tek çok güzel. Ben her şeyden ruhuma yakın olanı alıyorum. Özellikle bizi aydınlık güzel hislere götürecek olan ne ise onları özellikle kendime dahil etmeye çalışıyorum.
      :)

      Sil
    2. Biliyorum Pehim! Keşke mutasavvıflar gibi bakabilme, düşünebilme yetimiz olsa hepimizin bu dünya daha güzel olurdu. Tasavvuf çok geniş bir konu. Birde şunu eklemek istiyorum. Bu tür kitapları okuyan çoğu kişi aşk denilince beşeri, karşı cinse hissettiğimiz aşkı anlıyor. Mevlana' nın sözlerini karşı cinse paylaşan insanlardan ötürü diyorum. Bir hatırlatma olsun senin aracılığınla, sen de yazında ifade etmişsin aslında.

      Sil
    3. Özlemcim

      Bunun için de her türlü beşeri histen ve çevremizde sarılı olan dünyadan arınmak gerekiyor ve bu da çok zor.
      Karşı cinse kullananı görmedim ama Mevlana'nın sözlerini kendi hayatına taşımadan nasihat niteliğinde insanlara kullananı çok gördüm.
      Halbuki kendimize bakıp kendimizdekileri düzeltebilsek tıpkı senin dediğin gibi güzel bir dünyada yaşıyor oluruz.
      :)
      Diğer hatırlatmanda yerine ulaşır umarım.
      :)

      Sil
  5. ilk üç kitabını okudum ya.
    bu kitap da metroda her yerde var afişi.
    okurum herhalde.
    :)
    iyimser kitaplar iyidir.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone

      Ben 3.yü ve bu kitabını okudum. Yazarın anlatış tarzı ve sunumu çok güzel. Hiç sıkılmadan kendine katabileceğin her şeyi alıyorsun.
      :)

      Sil
  6. Sabina Rija

    Thanks for good thoughts.
    :)
    I have already started to follow you...
    See you
    :)

    YanıtlaSil