11 Haziran 2014 Çarşamba

GERÇEKLER ACITIR!


Yine mi seminer, son dakika haber veriyorlar. Koşuşturmaktan nasıl terledim. Iıııh kokmuyorumdur umarım, sanmam. Daha bu sabah duş aldım; deodorantımı ve yeni aldığım Dior Addict parfümümü sabah üzerime resmen boca ettim. Hem ne zaman koktum ki ben. Dur düşünüyorum.

Hımm lisede dönem ödevimi almadığımı son anda fark ettiğim ve 15 km yolu yürümek zorunda kaldığımda. Bizim apartmanda oturan üniversiteli Ahmet'le kapıdaki ilk karşılaşmamızın olduğu gün. İnsan koktuğunu ancak böyle unutulmaz yapabilirdi zaten. Apartmanımıza taşınalı iki hafta olmuştu. O eşyaları taşırken ben onun ve benim olduğum hayal dünyasına derin bir giriş yapmıştım bile. İlk karşılaşmamızda benim mahcup selamıma aldığım yanıt "ııııyyy ne yedin sen, hiç mi banyo yapmazsın!" olmuştu. Yerin dibine işte benim o gün geçtiğim gibi geçilirdi. Ama sonrası "Meltem adın gibisin, yanımızdan esip geçiyorsun. Sen geçiyorsun, mis kokun baki kalıyor" olmuştu.

Yaaa ne günlerdi. Hah açılış konuşması başladı, ne kadar da uykum var. Gece uyutmadı ki velet. Çocuğun mu var, derdin var. Yani güzel tabi ama bazen zor. Her sabah 06.30 da kalkmak zorundayım ve  bütün geceyi uykusuz geçirsen de, kalkıp sabahın köründe işe gitmek zorundasın. Bir de geldi beş yaşına hala "ayağında salla beni anne". Bacaklarımı hissetmiyorum hala. Evet şimdi konunun uzmanı çıktı. Umarım uykusuzluğuma yenilmem. Neyse çok sıkılırsam ıphone'umdan gelen maillerime girerim. Twitter'a, Facebook'a bakarım. Sonuçta ne yaptığımı sadece ben bileceğim.

Yani kırk yaş zor diyorlardı da inanmıyordum. Bütün hastalıklar bu yaşta başlıyor. Şeker, kolestrol ve şu yanımdan ayırmamaya alışamadığım yakın gözlüklerim. En iyisi doktorun dediği gibi yakın-uzak bir arada alayım gözlüklerimi. Neredeyse telefonumla arama bir metre koydum ama yok anacım göremiyorum yinede. Gözlerime kürdan takıp dinlemeye çalışayım adamı. O da ne? Yılmaz Erdoğan mı sahnede? Aaaaa yok değilmiş ama bu ne benzerlik. Bu adamdan tıpla ilgili bilgileri dinlemek ilginç olacak. Acaba ne zaman şiir okumaya başlayacak. Gözlerimin içine bakıp, şiir okumaya başlasa;

bir beyaz kağıda
her şey yazılabilir
senin dışında
güzelliğine benzetme bulmak zor
sen iyisi mi sana benzemeye çalışan
her şeyden
bir gülden bir ilk bir sonbahardan sor
belki tabiattadır çaresi
senin bir çiçeğe bu kadar benzemenin
ve benim
bilinci nasırlı bir bahçıvan çaresizliğim
anlarım bitkiden filan
ama anlatamam
toprağın güneşle konuşmasını
sana çok benzeyen bir çiçek yoluyla

Menopozumun yaklaştığını hissettiğim ve yüzümde zor kabullendiğim çizgilerimin üzerine iyi gidebilirdi bu şiir. Gerçi biricik işiyle çok meşgul eşimden dinlesem, yıllar sonra çok daha anlamlı olabilirdi. Aaaa şimdi hayal ettim de dizlerinin üzerine çökmüş elinde bir adet kırmızı gül, kesinlikle kırmızı gül. Bilir benim en sevdiğim çiçeğin o olduğunu, bilir de akıl edip almaz. Yirmi yıl olunca böyle mi oluyor evlilikler.

Düşünüyorum, böyle değildik eskiden. Nasıl aşık bakardık birbirimize, gören kıskanırdı. Yaaa hep diyorum bir nazar muskası yaptıralım diye ama ona batıl geliyor böyle şeyler. Bana da öyle gelirdi aslında, yaşlanmak orta yaşı geçmek, böyle bir şey sanırım.

Ooohh Yılmaz Erdoğan sırasını savdı. Bu kez bir avukatı taktim ettiler. Daha çok bir opera sanatçısı tipi var kendisinde. Üzerinde siyah takım elbisesi, geniş göğüs yapısı, dağınık kestane rengi saçları, her an dışarı fırlayacakmış gibi görünen gözleri, sanırım guatrı var. Guatr hastalarının gözleri öyle oluyor, bu bilgiye ne ara sahip oldum hiç bilmiyorum. Aman Allah'ım böyle bir adamdan beklenmeyen ince tiz bir ses. Tamam pes ediyorum, kaçtı bütün uykum. Zaten kulaklarımı tırmalayan böyle bir ses de, uyumam pek de mümkün değil.

Nasıl oluyor da bir beden bu kadar zıtlıklardan oluşuyor. Biz çevremizdeki zıtlıklara katlanamazken, bir beden dünya kadar zıtlık bulundurabiliyor. Zıtlıklar, ne güzel bir kelime. Biri olmadan diğeri var olamayacak, varlıkları her zaman birbirine mahkum zıtlıklar. Yani düşünüyorum eşimle benim gibi.

Ben çok konuşurum, o gerektiğinde. Arada da "Melteeem tamam" bu ondan duyabildiğim en uzun cümle. Eksiksiz öznesi ve yüklemiyle. Abartıyor olabilirim ama şu an için hissiyatım bu. Sanırım gece kalkmadığından olabilir sinirim. Ne olurdu biraz da o baksaydı oğlana. Bu kadar uykusuz olmazdım. Sonuçta ben tek başıma yapmadım ya bu çocuğu. Ahaaa bir de neymiş efendim "sabah işe gidecekmiş" hayır sanki ben sabah diskoteğe gideceğim. Bu arada kaldı mı diskolar. Ondan da haberim yok.

Yok yok Meltem gerçekten yaşlandın kızım sen. Diskotek falan, ununu eledin eleğini astın. Baksana yirmili yaşlardaki gençler bile Meltem Teyze diyor sana. Yaaa ben ne zaman taktım yaşlanmaya bu kadar. Yani yaşlandıysam da kırk yıllık hayatıma; bir müdürlük, bir çocuk, bir eş ve güzel dostlar sığdırdım.

Efendim, ne oluyor yaaa???

-Melteeeeemm!!! Kalk hadi okula geç kaldık, sınav var, hadi amaaa.

Ne yani her şey rüya mıydı??

pehito
kurgu hikaye

not: insan yavrusu bloğunun güzel yazılar yazan, günlük hayatını bile oldukça merak uyandırarak yazan yazarı beni 30 yaş mimine davet etmişti. Düşündüm 30 yaş dediğin nedir ki, (benim hikayemde 30 yaş çok genç kaldı) beş yıl 29'da ikamet edersin olur biter. Bunun 40'ı, 50'si, 60'ı var. Her yaşın ayrı bir güzelliği var. Tadını çıkara çıkara ve kabullenerek yaşayalım.

Sıra geldi benim mimlediklerime. Hadi bakalım yaşınızın 30'a yaklaşmasını nasıl karşıladınız ya da nasıl karşılayacaksınız. Var mı şimdiden alınmış tedbirler :)

Ali ÇALIŞKAN
nursel kepekli
oscar favorite
Hayattan Payetler
İlknur Akpınar
Havva Peynirci
Aslı Yılmaz
minik mini
narkoz
Seyma Tanis
Uyuşuk Hayalperest
kahve telvesi
butterfly'ınız
Dördüncü Tekil Şahıs
Sonsuz
dondurma delisi
Anarşi (Son ikiden şüpheliyim yapmış olabilirsiniz, belki de hepiniz çünkü ben çok geç kaldım!!)
:)



75 yorum:

  1. oyyyy bu çok ağır oldu :S yapacağım mutlaka teşekkürler pehi :) iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Butterfly'ınız

      Hadi bakalım, ben de sabırsızlıkla bekliyorum yazını.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  2. Püfffff
    Okurken ne zormuş herşeye yetişmeye çalışan bir kadın olmak derken bir baktım kiiiiiii mimmiş!!!!

    Güzeldi, çok güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor rimel

      Ne zor dimi? Bence de zor.
      :)
      Hadi sen de yapsana, bak çok mutlu olurum.
      :)

      Sil
  3. Ben bunu yapmışım ya ;(
    Ama çoook teşekkür ederim aklımdan geçmem bile benim için o kadar değerli ki :)
    İyi geceler öpüyorum seni kocaman -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyma Tanis

      Tabi ki aklımdasın, yazılarını okumaya da geleceğim.
      :)
      Ben en sona kaldım. Gelen mimleride çok ihmal ettim ama başladım yavaş yavaş yazmaya.
      :)
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  4. Çok teşekkürler. Bir solukta okudum ve hemen yazmaya başlıyorum. Sevgiler.
    Not: (O ne vurucu bir final öyle)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alper Sağlam

      İşte rüyaymış hepsi, iyiki de rüyaymış.
      :)
      Yaz, keyifle okuyacağım. Senin mimi de yapacağım en kısa zamanda.
      Sevgiler
      :)

      Sil
  5. ay ne guzel olmuş bu yaaa :):) koşup geldim valla.
    dondurma delisi yapti zaten yazinin altina. Anarşide yapmayacagini soyledi mim yapmiyomuşta. Haberin olsun :):)

    Bi de, ay dur bi daha okucam :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan yavrusu, senin bloğunda mı yazmıştım ben bu mimi.?

      Sil
    2. insan yavrusu

      Beni de mimlediğin için teşekkür ediyorum sana
      :)
      Beğenmene sevindim
      :)
      Özlemleri tahmin etmiştim zaten.
      Sevgiler
      :)

      Sil
    3. ne öyle imalı imalı yapmıyormuştalar hehehe ben 30 yaşına gelsem dahi daha beş, altı yaşında çocuk olacağım için 30 yaş sendromu işlemez bana :D alın bakın mimi yaptım.

      Sil
    4. Anarşi , yok ondan degil sen dediydin ya ben artik mim yapmiyorum diye ben ondan soykedim valla :):)

      Dondurma delisi ,
      sen de mimin altina yazmiştin ya.. Hatta bi sonraki sendrom yazimda da ilham kayhagim sendin.. sana soyledim ya bunu beeennn.. balik :):):)

      pehito,
      valla nasil mutlu oldum anlatamam :):)

      not = uc kişiye yorum yaptim aha valla :):):)

      Sil
    5. insanyavrusu

      Harikasın
      :)

      Sil
  6. Meltem ben de aynı yaştayım ama kendimi iyi hissediyorum nedense. 30'lu yaşları kabul etmek benim için çok daha zor olmuştu. Ben de beş sene kadar 29'da takılıp kalmıştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin Güngör

      Meltem hikayede ki karakter. Ben değilim ki.
      Henüz 40 da değilim ama o günlerde gelecek. Bence her yaşın tadına varmalı insan. Zaman çok çabuk geçiyor. O yüzden anı kaçırmamalı.
      :)
      29'da kalmak en iyisi. Bir kaç yıldan sonra 30 kabul görüyor.
      Yorumunuz için teşekkür ediyorum.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  7. Pehitocuk yavrum mim yapmıyorum ama bu isteğini post gibi yazarak aşmaya çalışıcam ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuz

      Yavrum derken?????

      Tamam post olarak yaz, sevinirim. Ben de senin şu son yazı dizini çok merak ediyorum, gelip okuyacağım.
      Sevgiler
      :)

      Sil
    2. Sonsuz

      Piki o zaman
      :)

      Sil
  8. :))
    ama sen herşeyi anlatmışsın tatlım,hem de çok şahane
    çok özlemişim yazılarını ben:)
    bugün biraz yoğunum,akşama yapmaya çalışacağım,
    ancak çok yaratıcı olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva Peynirci

      Bunlar gözlem, eminim atladıklarım vardır.
      :)
      Çok teşekkür ediyorum. Ben de senin yüksek enerjili bloğuna uğrayacağım en kısa zamanda.
      :)
      Merakla bekliyorum yazını.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  9. :)
    Rüya mı kabus mu... :) biraz karışmış gibim olmuş. :)
    Teşekkürler mim için.
    Yazmaya çalışırım. Unutabilirim de, bu ara aklım başka yerlerde..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyuşuk Hayalperest

      Evet rüya mı kabus mu tartışılır. Ama bak kariyer de yapmış Meltem çocuk da.
      :)
      Tamam, unutmazsan yazarsın.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  10. Pe Hitoooo. yine bayılarak okudum . Tastamam böyle , hiç abartısız , hiç eksiksiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi

      O kadar enerji dolu ki yorumun, buradan hissediyorum.
      :)
      Teşekkür ediyorum.
      :)
      Hadi yap sen de
      :)

      Sil
  11. Hahahaaha ben 30'larıma çok bişi kalmadı ki! :)
    Ama ben hayalimi yazarım bana neee!! :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım

      Hadi yaz hadi yaz ve ben de hemencecik okuyayım.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
    2. ahh yazamadım bir türlü pehitomm yaaa çok özür dilerim :(

      Sil
    3. Aslıcım

      Lütfen rahat ol, ne zaman yazabilirsen.
      Seviyorum seni
      :)

      Sil
    4. çok tatlısın sen yaaa!!
      bu arada böyle hikaye tadında bişey olacak dimi :)

      Sil
    5. Aslıcım

      Onu da nasıl istersen. Istersen hikaye istersen kaygılarını ya da heyecanlarını olduğu gibi, içinden geçtiği gibi yazabilirsin.
      :)

      Sil
  12. Çok güzel yazıyorsun pehi .. Şahane ya, tebrikler!! :)
    Özledim seni :* :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemim

      Canım benim, ben de seni çok özledim. Yorumlarını yazılarını :)

      Çok teşekkür ediyorum canım
      :)

      Sil
  13. 30-40 yaş... Korkuyla bekliyorum ne halde olacağım kim bilir '-'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaştım kaldım, neden korkuyorsun?
      (:

      Sil
    2. İrem E.

      Alışılır canım, hayat yavaş yavaş hazırlıyor seni her şeye.
      :)
      Hadi sen de yap bu mimi. Bakalım korkularının çaresi var mıymış.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
    3. Yani ben 48 yaşımda ölürüm diye düşünüyorum az zaman kalıyor o yüzden korkunç (:
      Yapacağım (:

      Sil
    4. Irem E.

      Neden 48?
      Çok erken.
      Düşünme ölümü hem, bak yaşamak çok güzel.
      :)

      Sil
  14. Çiçek gibisin (:
    Dün tek gözüm kapalı okumuştum, sabah tekrar okuyup yorumda yapmıştım ama problemler, problemler.
    Ayrıca beni de mimlediğin için teşekkür ederim. O kadar güzel yazmışsın ki yine kurgu olduğuna inanamadım. Sadece yüreğine sağlık…
    (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali ÇALIŞKAN

      :)
      Aaa bana sabah yorum gelmedi, ilk yorum bu.
      :)
      Rica ediyorum, her zaman.
      :)
      Ama öyle yani kurgu.
      :)
      Teşekkür ediyorum.
      Sevgiyle kal
      :)

      Sil
  15. Ajda Pekkan.."Her Yaşın Ayrı Bir Güzelliği Var" dinle lütfeenn..
    Ammaaan de işte bışver, sakın takma, kocanıs ev çok sev emin ol o seni derinlerde demirden demirden çok seviyordur. Eminim, evliliğin cilveleri bunlar.. Ama kadın hep kadın, kadın heep sevgili olmak ister.. Dolce Vita olsun da kaç çocuk olursa olsun, ne olursa olsun der.. Haklısın, çok haklısın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin

      Hoş geldin
      :)
      Biliyorum o şarkıyı, çok güzel. Ajda Pekkan'ı da çok severim.
      :)
      Aşkım Kapışmak'ın kitabı mı? Dolce Vita. Bak ben de merak ediyorum o kitabı.
      :)
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  16. Kurgu mu? Yapma ya...
    Kanmışım o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemin

      Evet kurgu
      :)
      Olsun, iyi yazmışım herhalde diye düşündüm ben de
      :)

      Sil
  17. Aa ben de mimlenmişimm :)
    Pehitom bence de her yaşın ayrı bir güzelliği var. Yada belki şu anda 23ümde olduğum için öyle düşünüyorum bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü Tekli Şahıs

      Tabiii mimledim.
      :)
      Yok, gerçekten her yaşın ayrı bir güzelliği var. Bazıları birazcık zor kabul ediliyor olsa da hepsi güzel.
      :)
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  18. Cevapladım,
    :)
    Ayrıca teşekkür ederim, beni de düşündüğün için,
    sen gibi öykü olarak yazmayı denedim, oldu mu bilmiyorum bile =)
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/06/askn-otuzu.html

    Sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilknurcum

      Canım. Ben çok beğendim hatta o hikaye devam etmeli diye düşünüyorum.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  19. Bu kadar severken okumayı, neden yeni buldum ben bu blogu:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilüfer Nilüfer

      Hoşgeldin
      :)
      Ne derler geç olsun güç olmasın.
      :)
      Ben de gelirim bloğuna.
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  20. Güzel bir hikaye okudum iyi kurguluyorsun aşikar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur

      Teşekkür ediyorum.
      :)
      Sen de iyi yazanlardansın.
      :)
      Sevgilerimle

      Sil
  21. Cok guzel olmus kurgu nefis herseye yetismeye calismak cook zor ruyada olsa bide 30lara cook yakin olmak dahada zor :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aner

      Teşekkür ediyorum
      :)
      Hadi madem 30a yakınsın. Sen de yaz hislerini
      Çok sevinirim
      :)
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  22. artık bendeee geldim beni unutma pe hitom yaa:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şımarımtırak Çikolata

      Unutur muyum seni. Ara verdin uzun süre. Gelip baktığımda yeni yazın da yoktu.
      Yaklaşık 15 gündür kendi bloğumda dahil çok az bakabiliyorum bloglara.
      :)
      Bizim evde tatil başladı da ondan.
      Gelirim ben sana
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  23. tatlı bir rüya ve yılmaz erdoğan şiiri de çok yakışmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcım

      Teşekkür ediyorum canım. Insanyavrusu seni mimlediği için mimlemedim seni.
      :)
      Yoksa aklımdasın.
      Sevgilerimle canım
      :)

      Sil
  24. oh oh parfümler de sıkılmış :) :)

    e ben de bekliyorum her sefer ama gelmiyorsunuz pe hitocum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi

      Heeey aslında geliyorum ama yorumsuz çıkıyorum. Tek tek hepsine yorum yapacağım.
      :)

      Sil
    2. aslında hepsini aynı anda okumak lazım,ben de arada bir kopuyorum...
      haklısın pe hitommmm :)

      Sil
    3. minik mini

      Dimi ama böyle arka arkaya okuyup yorum yazmak en güzeli. Özellikle birbirini takip eden yazılarda ve hepinizin o kadar çok yazısı birikti ki benim bir hafta sizleri okuyup yorumlamam gerek. Bir yerden başlamak gerek.
      Hayat kısa zevkine varmak gerek
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  25. cevapladım mimini :)
    çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini

      Aslında haber verdiğinde okudum ama benim minik kızım tepemdeydi :) yorum yazamadım.
      Şimdi yazabildim
      :)
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  26. Ama neden yazmıyorsun?
    Havva

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım

      Küstüm, sanırım ondan
      :)
      Şaka bir yana, klavyenin başına geçiyorum kendimi çok yorgun hissediyorum. Sizleri de okuyamıyorum kitap da okuyamıyorum. Bir rehavet çöktü üzerime ama elbet geçecek.
      :)
      Teşekkür ediyorum
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  27. Ne özlemişim yahu senin bu güzel öykülerini okumayı :) Çok güzel olmuş ama 30 yaş öyle sendrom olmayı hakedecek bi yaş değil bence :) hani 40-50 falan olsa neyseee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Tadında

      Ben de senin varlığını çok özlemişim.
      ;)
      Herşey yolunda mı
      İyi misiniz
      :)
      Ve sen de yap lütfen bu mimi
      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  28. ama ben yorum yapmıştım bu yazıya yine havaya uçmuş puufff olmuş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. narkoz

      Ben bütün yorumları yayımladım. Ne yazmıştın? Merak ettim.
      :)

      Sil