28 Şubat 2013 Perşembe

KELEBEĞİN RÜYASI

kelebeğin rüyası
Gösterime girdiğinden beri merak içerisindeydim. Elimde olsa ilk gün giderdim ama ancak dün fırsat bulabildim. Film bittiğinde daha fazla geciktirmediğim için çok sevindim ve artık tekrar tekrar izleyeceğim bir film daha oldu.

Kelebeğin ömrü üç gün, tırtıl olmayı bırakıp o göz alıcı kanatlara, o zarifliğe eriştikten sonra yaşayacak sadece üç günü var, bunun tadını çıkartmalı kelebek.

mert fırat-kıvanç tatlıtuğ

İki şairin hayatını ele alan film (Rüştü Onur- Muzaffer Tayyip Uslu) buram buram şiir kokuyor. Tırtıl olarak başladıkları hayatları, şiirin büyülü dünyasıyla bize sunuluyor. Hikaye 1940'lı yılların Zonguldağında geçiyor. Zonguldak'ın muhteşem doğasıyla da tanışıyorsunuz filmde ama en önemlisi maden işçileriyle tanışıyor, yaşamlarına dair fikir sahibi oluyorsunuz. Bu arada filmde gördüğünüz işçiler gerçek maden işçileri ve hala o madenlerde hayatını kaybeden insanlar var.

Cumhuriyet'in yeni kurulduğu ve yeni yeni modernleşme çabasında olan Zonguldak da, iki memurun (Rüştü ve Muzaffer) hayatlarında ki şiirin yeri, Belediye Başkanının kızı Suzan'ın da Zonguldak'a gelmesiyle şiire olan inançları bir kat daha artmıştır. Duygu yüklü filmi izlerken burnunuzun direği sızlayacak. Bu filmin diğer duygu yüklü filmlerden farkı ise duygular, duygularınız sömürülmeden gerçeğe çok yakın veriliyor. Benim duygusal filmleri izlerken sık yaşadığım bir şeyi bu filmde yaşamadım, "bu kadarı da olmaz" dedirtmiyor film. Böylece siz gerçekliğine daha çok inanıyor, filmin içine daha çok giriyorsunuz.

yılmaz erdoğan-belçim bilgin

Bu arada bir haber daha LOS ANGALES TÜRK FİLM FESTİVALİ Kelebeğin Rüyasıyla başlıyor. Oyuncular rollerinin hakkını fazlasıyla vermişler. Kıvanç Tatlıtuğ'a ayrı bir hayranlığım olmasına karşın ben bu filmde Mert Fırat'ın oyunculuğuna hayran kaldım, bunu da belirtmeden edemeyeceğim.

Yazan ve yöneten Yılmaz Erdoğan'ın ellerine sağlık, aynı tat da yeni filmler bekliyoruz kendisinden. Şiddetle tavsiye ederim, hala görmeyen kaldıysa mutlaka izlemeli sevgiler...

Film Oyuncuları: Yılmaz Erdoğan-Kıvanç Tatlıtuğ-Mert Fırat- Belçim Bilgin- Taner Birsel- Ahmet Mümtaz Taylan ve Zonguldak Maden İşçileri hepinizin emeğine sağlık....

pehito

6 yorum:

  1. Muhteşemdi, buram buram şiir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum arkadaşım, şiirin o büyülü dünyasının içine alıyordu film..
      Sevgiler :)

      Sil
  2. Ben hala gidemediimmm :'(
    Sap sapına gitmeyeyim diyorum ama bu inadım devam ederse gidemiyeceğim anlaşılan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kız arkadaşımla gittim yani bayan bayana :) sen de al yanına bir erkek arkadaş izle filmi.. Zaten filmi izlerken yanında kimseyi aramıyorsun ;)
      Sevgiler Safransarı...

      Sil
  3. benim sözlerim kelebek dokunuşudur sizin ellerinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atesinsesi

      Ömürsüzdür mü diyorsunuz sözleriniz için ya da çok narin çok kırılgan mı??

      Sil