4 Ocak 2014 Cumartesi

SON ÜÇ PEYGAMBER


Ergun Candan'ın kaleme aldığı kitapta Musa, İsa ve Muhammed peygamberlerin tarihte ki yerlerini ve insanlığa iletmekle görevlendirildikleri dinleri nasıl kabul ettirdiklerini, peygamberlik sürelerini ve ölümlerini okuyacaksınız.
Kitapta, ruhların hangi evrelerden geçtikleri, Demir Çağıyla başlayan insanlık tarihinin ruhsal çöküş döneminin bir parçası olarak Dünya'ya geldiğini ve 2000'li yıllarından sonundan itibaren artık yükseliş dönemine geçtiği konu edilmiş.
Kitabı okurken bilmediğim bir çok bilgiyle karşılaştım. Yazar kitabının sonunda kaynaklarını belirtmiş ama ben de bunlara inanmadan önce biraz araştırma yapmak niyetindeyim. Bu bilgilerden bir kaçından bahsetmek istiyorum.
Birincisi Musa Peygamberin, bir cinayet işlemiş olması üzerine Mısır'ı terk etmesi. Bir diğeri İsa Peygamberin annesiyle ilgili;" onu bakire Meryem olarak biliyordum" ama kitapta Meryem'in eşinden bahsedilmekte. Üçüncüsü Muhammed Peygamberin eşi Hatice vefat ettikten 2-3 hafta sonra Sevda adında müslümanlığı yeni kabul etmiş bir kadınla evlenip, bundan bir kaç gün sonra 6 yaşındaki Ayşe'yle nişanlanması ve Ayşe 9 yaşına geldiğinde onu nikahına alması.
Bunların hepsi kitapta bir şekilde sebepleriyle anlatılıyor. Kimi ikna edici, kimi ise benim için henüz ikna edici seviyede değil.
Kitap oldukça ilginç, çoğu hayretlere düştüğüm, zaman zaman gülümsediğim bilgilerle dolu. Dinle, tarihle ilgilenen arkadaşlarıma kitabı tavsiye ediyorum.

Sevgilerimle
pehito

son üç peygamber
yayın evi: SINIR ÖTESİ
yazar      : ERGUN CANDAN
sayfa       : 331

18 yorum:

  1. Ben de cok sasirdim simdi bunlara...Ozellikle. Hz. Musa`nin cinayeti meselesi..Hic duymamistim. Okunmasi gereken bir kitap oldugu kesin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi

      Başka birini korumak adına gerçekleşiyor. Sonra bir ruhsal arınma geçirmiş, kitapta ayrıntılarıyla yazıyor canım.
      Hazmedilmeyi bekleyen çok bilgi var bu kitapta, fazla bilgi bazen ağır gelebiliyor insana. Bak bu kitapta bu da var.
      Neyse en iyisi sen oku, sonra belki yine konuşuruz. Benim göremeyip senin gördüğün şeyler olabilir.
      :)
      Bir de uyumamışsın hala
      :)

      Sil
  2. Ders calismaya calisiyorum... Yaramaz cocuklar gibi, dikkatim bir oraya bir buraya gidiyor ))

    Beni hayrete dusuren sey , peygamberlerin. ne peygamberlikten once, ne de sonra. gunah islemediklerini dusunmemden kaynaklaniyor sanirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi

      Sen haylaz seniiii, böyle olmaz ki. Biraz ondan biraz bundan :) bloglara zaten bakarsın. Hadi dersinin başına :) anneni aratmadım değil mi?
      :)
      Evet aynı kanı bende de vardı ama şu an o kanı yıkılmak üzere. Kitapta peygamberlerin ruhları görevlerini unutup dünyaya geliyor, çok sonra hatırlıyorlar diye yazıyor. Mesela Muhammed Peygamber 40 yaşında vahiy almaya başlamış.
      Tüm bunlara rağmen şu bir gerçek, ben de senin gibi düşünüyorum. Asla günah yok, işlemediler ve işlememeliler ama okuduklarım olabileceğini gösteriyor. Bu yaşananlara ihtiyaç olduğunu.
      Zamanın olunca oku bakalım, belki senin bambaşka çıkarımların olacak.
      Bir de ben öyle tek cümle yazınca kabullenmesi daha da zor geliyor oldu sanırım.
      Ama benim de aklıma takıldığı için paylaştım. Ne karışık mevzular bunlar dimi..
      :)

      Sil
  3. hem derim kitap paylaşımlarına ayrı bir bayılıyorum diye teşekkür ederizzz bunuda listeme ekledmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şımarımtırak Çikolata

      Süpersin ve bir gece kuşu daha yakaladım.
      :)
      Diren Uyku
      :)

      Sil
  4. Su da var sevgili Pe Hito, her yazilan dogru mudur? hangi kaynaklari baz almistir ? Simdi Meryem Suresini okuyup bakmak lazim. Orada ne diyor? Eger ifadeler bir birine uymuyorsa ne dusunecegiz? Bunlar gercekten cok karisik mevzular... Ama mutlaka bu kitabi okuyacagim ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi

      Sana kesinlikle katılıyorum. Ben de yazıyı yazarken özellikle belirttim, ben başka yerlerden de okuyup araştıracağım diye.
      :)
      Kitabın sonunda kaynaklarını vermiş, Kur'an-ı Kerim'i ve İncil'i de kaynak olarak kullanmış. En çok bahsettiği de Kur'an da bulunan ayetler ve tabi bir çok din adamını profesörün kitaplarını da kaynak olarak belirtilmiş.
      Sonuç olarak daha çoooook okumalıyız canım.
      :)

      Sil
  5. Yararlanılan literatür çok önemli gerçekten.Araştırmak lazım. Ne kadar bilimsel kitaplar bile yazan kişinin ideolojisini içerebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim

      Daha önce Kur'anı anlatan çok kitap okudum ve Kuran'ın Türkçe anlamınıda ama peygamber ve dinlerin tarihine yeni merak sardım. Şu an elimde İsa peygamberin tarihde ki yerini anlatan bir kitap var.
      Ideoloji konusunda sana kesinlikle katılıyorum, umarım merak edenleri hakikate ulaştıracak bilgileri edineceğimiz kaynaklar vardır. Sonuçta ayrı yazarların Kur'an tefsirlerinde bile yorum farkı var.
      Bu yüzdendir ki çok okuyup, ortak olanları kendimize katmalıyız. Bir de kalbimizi dinlemeyi öğrenmeliyiz.
      :)
      Zormuş yahu..
      :))

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Baharcım

      Okursan, ne düşündüğünü yazarsın canım.
      :)

      Sil
  7. hımmm yazarı bilmiyom. bi de tarih politika din okuyamıyorum. sıkıntıdan çatlıyom. ama sosyal bilimler bayılrıım.
    :)
    ama iyi bişi okumuşsun tabii.
    :)
    belgesel tarz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone

      Yazarı Kanal D'de program yapmış bir zamanlar. "Sınır ötesi" diye, yanılmıyorsam. Sonra program yazarın istediği çizgiden çıkınca yayın evi açmış ve kendi kitaplarını yazıp yayınlamış. Araştırdığım kadarıyla araştırmacı ve bu konulara gönül vermiş biri.
      :)
      Pek tabi, hoşlanmayabilirsin ama yazar öyle ilgi çekici sunuyor ki konuyu, sıkılmıyorsun okurken. Gerçi konuyu da merak etmek gerek, ilgili olmak için o da ayrı mesele
      :)
      Evet, tam tabiri bu. Ben eski uygarlıkların belgesellerini izlemeye bayılıyorum. Ve bu kitapta aynı tadı veriyor okuruna.
      :)
      İşte öyleee
      :)

      Sil
  8. Aslında konu olarak güzel kitaplar ama bende yorum yapan arkadaşlara katılıyorum pe hito. Kaynaklar ne kadar güvenilir acaba? Bu çok önemli. Araştırmak lazım... Bende merak ettim bu konuyu, araştıracam ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Tadında

      Kesinlikle bir yerden okuduğunu doğru kabul etmemeli insan. Bana da haber ver, bulduğun kaynakları ve yazarları olur mu, merak ederim..
      :)

      Sil
  9. Eski uygarlıkların belgesellerini seviyorsan "Mankind (İnsanoğlu) belgeselini tavsiye ederim tabi eğer izlemediysen :) buarada kitap tanıtımı için tesekkurler. Daha önce bu yazarı hiç duymamıştım. Kitap listeme eklicem. İçindeki şaşırtıcı bilgilere gelince, Hz. Musa ile ilgili izlediğim filmlerden birinde kendisinin katil olması gösteriliyordu yanlış hatırlamıyorsam çünkü üzerinden çok vakit geçti izleyeli. Ama bu filmler ve kitaplar ne derecede doğrudur kesin hüküm veremeyiz tabi. Buarada ben de bloğuma beklerim.
    www.culturellas.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Culturella

      Hoş geldin
      :)
      Digitürk'de ki kanallar da verilen belgeseller var. Isimlerine bakmadan izliyorum.
      :)
      Hem de çok severim, şimdi ismi olan bir belgesel izleyeceğim.
      :)
      Tabiki de gelirim
      Sevgilerimle
      :)

      Sil