27 Kasım 2013 Çarşamba

BEYOĞLU'NUN EN GÜZEL ABİSİ

Öncelikle hepinize merhaba, uzun bir aradan sonra okuduğum bir kitapla dönüş yapayım dedim.
:)


Kitap Tarlabaşı'nda yılbaşı gecesi işlenen bir cinayetle başlıyor. Beyoğlu'nun kabadayılarından birinin -Engin'in- bıçakla öldürülmesinin ardından başka cinayetlere ve olaylara da tanıklık edeceğiniz bu kitap da Komiser Nevzat, yardımcısı Ali ve Zeynep'in de dahil olduğu bir cinayet masası ekibiyle siz de cinayeti çözmek için geçtikleri olaylar dizisine konuk olup katili arayacaksınız. Özellikle polisiye roman severler eminim keyifle okuyacaksanız.

Kitap: 412 syf
Yayın Evi: Everest Yayıınları
Yazan: Ahmet Ümit


Ahmet Ümit:
1960'da Adana'da doğdu. 1983'te Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimini bitirdi. 1985-1986 yıllarında. Moskova'da Sosyal Bilimle Akademisinde siyaset eğitimi gördü. İlk kitabı 1989'da yayımlanan Sokağın Zulası adlı şiir kitabıdır. Bu kitap 2011 gözden geçirilerek Everest Yayınları tarafından yeniden yayımlandı. 1992'de ilk öykü kitabı Çıplak ayaklıydı gece yayımlandı. Bunu 1994'de Bir Ses Böler Geceyi, 199'da Agatha'nın Anahtarı, 2002'de Şeytan Ayrıntıda Gizlidir adlı polisiye öykü kitapları izledi. 1995'de hem çocuklara hem de büyüklere yönelik Masal Masal İçinde ve 2008'de yayımlanan Olmayan Ülke ile farklı bir tarz denedi. 1996'da yazdığı ilk roman Sis ve Gece, polisiye edebiyatta bir baş yapıt olarak değerlendirildi. Bu romanın ardından 1998'de Kar Kokusu, 2000'de Patasana, 2002'de Kukla yayımlandı. Bu kitapları Ninatta'nın bileziği, İnsan Ruhunun Haritası, Aşk Köpektir, Beyoğlu Rapsodisi, Kavim, Bab-ı Esrar, İstanbul Hatırası ve Sultanı İzlemek adlı kitapları izledi.
Ahmet Ümit'in İsmail Gülgeç'le birlikte hazırladığı Başkomiser Nevzat-Çiçekçinin Öülümü ve Başkomiser Nevzat-Tapınak Fahişeleri ve Aptülika (Abdulkadir Elçioğlu) ile birlikte hazırladığı Başkomiser Nevzat-Davulcu Davut'u Kim Öldürdü adlı çizgi romanları Everest Yayınları tarafından yayımlanmıştır.

kitaptan alıntıdır..

pehito

12 yorum:

  1. çok seviyo herkes ya bi alışamadım şu yazara yaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone

      Sosyal hayatta da anlattıklarını seviyorum Ahmet Ümit'in. Merakla bekliyordum bu kitabı. İstanbul'dayken çok yakın yerlerde imza günü oldu ama denk getirip gidemedim.
      Yalnız şunu da itiraf edeyim ben psikoloji, aşk ve kurgu (açlık oyunları gibi) hikayeleri daha çok seviyorum. Polisiye arada sırada okuyabilirim.
      :)
      Belki sen de bu yüzden okuyamıyorsundur.
      :)

      Sil
  2. yok ya, psikoloji bayılırım romanda. aşk ise daha çok severim okumayı. kurguya da bayılırım. polisiyeye de. hepsini herşeyi severim yaa. ahmet ümit tek bir romanını okudum. sonrası gelmedi. ama beyoğlunu yazması çok hoş. sanırım çok popüler yazarları okuyamıyorum. elif şafak ilk romanlarını okuyup bıraktım. zülfü külin tan şafak ümit. hiçbirini okuyamıyorum. genel kitap okurunun ilgi duyduklarını okuyamıyorum. çok kişinin okuma eylemini bu yazarlar oluşturuyor ya. sağdan soldan duyup okuyolar ya. belki ondan. bugünlerde örneğin alberto manguel (yky) ve enver aysever (remzi) kitaplarına daldım. ikisi de okuma ve yazma üzerine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklıyım diyorsun yani, öyle ol yakışır.
      :)
      Ben de Enver Aysever'in "Nasıl Yazar Olunur" kitabını okumuştum..
      :)
      Alberto Manguel'i bilmiyorum. Ama bakarım. Ben popüler yazarları okurum, gündemden haberdar olmak ve çok konuşulan bir şeye Fransız kalmamak için :)
      Ve senin ya da başkalarının bloglarından gördüğüm, hiç tanıdık gelmeyen yazarları de okurum.
      Okuyalım zaten, bazen hayat kitapların içinde gizli gibi geliyor. Ayırmıyorum her kitap ayrı bir dünya ayrı bir hayat..
      :)

      Sil
    2. ne güzel söledin. benim de zaten çorba gibi. her türlü kitabı okuyorum işte.
      :)

      Sil
    3. deeptone

      Öyle, arada güzel söylerim.
      :)

      Sil
  3. Polisiye romanlara sebepsiz uzak durmuşumdur ben.. Bir başlangıç yapmak lazım galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi

      Eğer bu tarzı sevmiyorsan okuması çok zor, benim öyle oluyor. Birde sabah ilk yorumlar senden ve kahve tadında'dan geliyor ya ben çok mutlu oluyorum. Burada herkesin bir saati var ve sanırım ben yavaş yavaş fark ediyorum o saatleri.
      İki kahve insanıyla güne başlamak ayrı bir keyif.
      :)

      Sil
  4. Polisiyeye Sherlock Holmes serisi ile doydum ben baya :) Ama aklımda olsun bu kitapta, güzele benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Tadında

      Ben pek polisiye okuyamıyorum ama Ahmet Ümit'in Gezi direnişi sırasında bu kitabı yazdığını ve değindiğini biliyordum. O yüzden merakla bekledim diyebilirim ve çıkar çıkmaz aldım ama okumam biraz uzun sürdü.
      İşte böyle..
      :)

      Sil
  5. Severim kendilerini bu kitabını da merak ettim:)

    YanıtlaSil