6 Haziran 2013 Perşembe

BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ??


Hala internetim de sorun var, sürekli kesiliyor. Yazı yazmayı da sizlerin yazılarını çok özledim.

Bugün yaşadığım bir şeyi anlatmayı istiyorum. Takip edenler bilir, 3 yaşında bir kız çocuğum var. Yemek bizim en büyük problemimiz, iştahsızız

Ben 3 yaşında ki kızıma "anne ben artık doydum, yemek yemek istemiyorum" dediğinde yemesi için ısrar edersem, önce ağlamaya sonra elindeki çatalı kaşığı atmaya başlıyor ve hala ısrar etmeye devam edersem bana küsüyor.

Bilmem anlatabildim mii???
pehito

38 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın ama anlayana...

    Umarım anlaması gerekenlerde en kısa zamanda çözer bu olayı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuxedo

      Umarım çözülür, daha fazla kimsenin canı yanmadan..

      Sil
  2. Pehito gelişim psikolojisi almış biri olarak diyorum ki. Bebişini zorlama o acıktığı zaman isteyecektir zaten. Çok iştahsız değilse ısrar etme. Ama hiç bir şey yemiyorsa tabi mecbursun :D

    Hani tatile gideriz. Bir tarafta çocuğu yerine kendisi seçer, tabaklarını kendisi doldurur. Çocukta masaya tabağının gelmesini bekler. Ya da nerede bir anne varsa çocuğunun arkasından koşan Türkiyedendir :D diğer yabancı ailelerin çocuklarına baktığınızda kendisi alabiliyorsa yemeğini kendisi alır açık servisten kendisi alamıyorsa ne kadar yiyeceksin diye sorar, çocuğunun karar vermesini sağlar. Gelişim dönemimde bu çok önemli çocuğun bağımlı bir kişilik olup olmamasını, sorumluluk sahibi olup olmamasını o dönemde belirliyorsunuz. Ki bazı psikologlara göre kişiliğin oluşumu 6 yaşında tamamlanır. Sen geç kalmamışsın.

    Bu söylediklerimi unutmaaa! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anarşi

      Değerli görüşlerin için teşekkür ediyorum, arada danışırım haberin olsun :)

      Tabi benim burada anlatmak istediğime gelince :) 3 yaşındaki bir çocuk bile istemediği şeylere, dozunu artırarak cevap -karşılık- veriyor. Halk ne yapsın idi :)

      Sevgilerimle
      :)

      Sil
    2. O ince espriyi anlamadım sen demesen daha, jeton yeni düştü. :D

      Sil
    3. Anarşi

      Aklın meşgul ve yoğunsun ondan. Hem mesleğine de dokunduğu için biz ona "algıda seçicilik" diyelim..
      :)

      Sil
  3. 3 yaş mı ne tatlıdır şimdi:)))büyüyünce insan yeniden o yaşlara dönsünler diye özlüyor:((ben yeğenlerim için hep böyle hissediyorum, yemek konusunda sakın ısrar etme, aç olsa zaten yer..hiç inatlaşma:) kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben

      Evet çok tatlı ve doğduğundan beri iştahsız bir çocuk ama kimse aç kalmaz diye de düşünmüyor değilim. Israrım abartılı bir ısrar değildi.

      Yazıya öyle yansımasını istedim. Anarşi'ye de aynı şeyi yazdım; 3 yaşındaki bir çocuk bile istemediği şeylere, dozunu artırarak cevap -karşılık- veriyor. Halk ne yapsın idi :)

      Sevgilerimle..

      Sil
  4. ne bileyim, bak, belki kendi haline bırakırsan ilerde kendi kendine yer belki. kardeşim de öleydi, deli ederdi insanı, büyüyünce de bi iştah bi iştah.
    :)
    net tamam, üzülme olur mu.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone

      Kardeşin de anneni üzmüş anlaşılan. Bizimki doğduğundan bu güne devam ettiği için ben alıştım, üzülmüyorum büyüyor sonuçta :)

      Bknz; cevap anarşi
      :)

      Sil
    2. ya onu anladım.
      ben sana diyorum üzülme nolur diye, nete giremiyon, bizi okuyamıyon diyeee. üzme canınıı.
      :)

      Sil
    3. deeptone

      Senin şu hassas yanını çok seviyorum
      :)

      Akşam senin blogdayım
      :)

      Sil
  5. Biz gayet net anlıyor, algılayabiliyoruz da,
    Binleri sokağa dökenlere bi anlatamadıkk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilknurcum

      Ona şüphem yok zaten, şu gözüne perde kulağına tıkaç takanların da gözünü kulağını açsak zaten bitti gitti!!!

      Sevgilerimle canım
      :)

      Sil
  6. bknz: cevap anarşi
    :)
    Anlatabildin pe hito!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dondurma delisi

      Kaybolma emi!!
      :)

      Herkes anlasın istiyorum ve bitsin...
      :)

      Sil
  7. Anladım. :)

    Dün gece saat 2'de işten geldim hemen Halk Tv'yi açtım Penguen belgeselini izledim. Sonra da Türkiye'nin en seçkin ve en zeki çapulcu grubunu anlayabildiğimi düşündüm.

    Yani biz hiç bir zaman "kuru kalabalık" olmadık. Ezberletilmiş slogan atmadık. Henüz azınlık değiliz ama bir gün bir avuç kalsak bile ben o grubun içinde olacağım.

    "Yol ver gidelim Taksim'i ezelim" diyebilecek kadar karşıt düşüncelere tahammülsüz insanlar bir gün tarihe karışacak. Bunun yolunu biz açtık senin kızın, benim yeğenim başaracak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür

      Sevindim.

      Yaa evet o belgeseli ben de izledim. Yalan üzerine yalan nasıl söylenir, yüzün kızarmadan halkın gözünün içine nasıl bakılır, Bülent Arınç'a "Başbakanımızı karşılamaya lütfen gelmeyin, başbakanın buna ihtiyacı yok" dedirtip, insanlara SMS atıp, metroları bedava yapıp, otobüsler kaldırıp, gayet organize şekilde insanları hava alanına getirip, ezberletilmiş sloganı attırıp halkı BİZ-SİZ olarak bölecek söylemlerde bulunup senin de son paragrafta bahsettiğin sloganı attırdı. Yazık çok yazık..Dahası da var tabi, artık bilmek isteyen izlesin.

      Bende halkın tarafındayım. Partisiz-rejimsiz halkın yanındayım. Bir avuçken de öyle kalabalıkta da öyle!!!

      Hah o slogana orantısız zeka uygulayıp; "Yol ver gelsinler, insanlık görsünler" olarak cevabını vermişler.
      :)

      Daha demokrat daha laik günlere uyanmak dileğiyle..
      :)

      Sil
  8. çocuklar öyledir takma bu kadarr.. :P bir zaman sonra sen yeme diyeceksin de o yemek isteyecek :)
    kızın olduğunu da bilmiyordum şaşırdım ve sevindim :)

    bu arada mesaj alınmıştır tatlı anneee (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıhancım

      Ben aştım canım benim onu, bazen üzülmüyor da değilim ama genelde o ne kadar istiyorsa o kadar veriyorum.
      :)

      Var bir minnoş kedim..
      :)

      Yaşasııııın..
      :)

      Sil
    2. amann ne güzel.. dünyanın en güzel duygusudur derler anne olmak.. :)
      minnoşunu öp benim için olur mu annesi?? :)

      Sil
    3. Aslıhancım

      Öpücüklere boğdum bilesin, şimdi de bana Aslıhan abla ne zaman gelecek diye soruyor
      :)

      Sil
    4. heheheh seninle tanışmayı çok istermiş diyebilirsin o zaman annesiii :)

      Sil
    5. Aslıhaaaan

      Bu akşam söyleyeceğim
      :)

      Sil
    6. tamammm söylerken bide o tatlı dudişlerine öpücük kondur benim içinnn :)

      Sil
    7. Aslıhancım

      Öptüm bilee
      :)

      Sil
    8. Aslıhancım

      Miss miss
      :)

      Sil
  9. sevgili pe hito benim prensesde bu ayın 22'sinde üçü bitirecek
    istersen arasıra onları çekiştiririz senle :)
    asıl konuya gelince; bebişin gücü yettiğinde küsmek yerine hakkını savunacak göreceksin ama bizim gerçekten umut veren entellektüelitesi yüksek gençliğimiz (taksimdeki gençleri kastediyorum tabiki) şiddete şiddetle karşılık vermek yerine olayı çok güzel bir boyuta taşıyor
    bekleyelim görelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tulay Demirbas

      Oh maaşallah, başladı mı iki yaş sendromu?
      Çekiştiririz tabi, ben her zaman farklı tecrübelere açığım, zevkle..
      :)

      Ah evet ya, o şarkılar, danslar atılan güzel sloganlar. Seviyorum onları ve gurur duyuyorum. Kızımında böyle bir genç olmasını istiyorum. Türkiye Cumhuriyeti onlara emanet.
      :)

      Sil
    2. başlamaz mı :)
      hatta bir yazıda yazmıştım bunla ilgili,vaktin olursa buradan okursun
      http://bebekvesaire.blogspot.com/2012/07/2-yas-sendromu.html
      senin gibi donanımlı bir annenin , meleğininde öyle olacağı muhakkak :)
      sevgiler

      Sil
    3. Tulay Demirbaş

      En kısa zamanda zevkle okuyacağım veeee teşekkür ediyorum güzel görüşün için.

      Umarım vatana millete hayırlı bir evlat olur
      :)

      Sil
  10. aynenRüzgar yemeyince ben ısrar ediyorum o da bana tepkisini koyuyor hiç yemezse bende orantısız güç kullanıyorum :P
    net olanları anlamadıktan sonra sayın rt ince esprileri anlamasını beklemek fazla kaçar sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜZİN İNCE

      Çocukların iştah krizi, anne ve babalarında rahatsız oldukları bir tavır olduğunda artarmış. Uyku ve yemek çocukların birincil tepki unsurlarıymış..

      Haklısın ama umut etmek istiyor insan. Gitsin artık ya da DUR desin..

      Sevgilerimle
      :)

      Sil
  11. Hahaha harikasın yahu! :)))

    YanıtlaSil
  12. Zaten olayların bu raddeye gelmesindeki en büyük pay da çocuğun sinirlendiğini etrafa da kendine de zarar verdiğini göre göre hiçbir şey olmuyormuş gibi yemek yedirmeye çalışan anne tutumu değil mi.
    Çok güzel örneklemişsin, çok güzel düşündürmüşsünn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum

      Sen de farkındalık da çok ileri boyutlara geçtin, biliyorsun değil mi?
      ;)

      Sil